Support Board
Date/Time: Tue, 09 Sep 2025 18:52:55 +0000
Problème de connexion au flux en temps réel via TWS / Interactive Brokers
View Count: 104
[2025-07-31 17:39:01] |
User698748 - Posts: 5 |
Objet : Problème de connexion au flux en temps réel via TWS / Interactive Brokers Bonjour, Je vous contacte car je rencontre actuellement un problème de connexion au flux en temps réel via votre plateforme. Chaque mois, je me connecte en utilisant TWS (Trader Workstation) pour accéder au flux de données en temps réel fourni par Interactive Brokers, en suivant scrupuleusement le protocole habituel. Jusqu’à présent, tout fonctionnait parfaitement. Cependant, au cours du mois de juillet, cette connexion a échoué malgré le respect des procédures. Tous les outils (Sierra Chart, TWS, etc.) ont été mis à jour, mais je ne reçois plus le flux de données en temps réel comme auparavant. Je vous serais reconnaissant si vous pouviez : Vérifier si la connexion entre Sierra Chart et Interactive Brokers fonctionne normalement de votre côté. Me transmettre le protocole officiel et à jour à suivre pour assurer la bonne connexion entre les deux systèmes. Je vous remercie par avance pour votre aide. Cordialement, |
[2025-07-31 18:05:38] |
John - SC Support - Posts: 41698 |
From Google Translate: Subject: Problem connecting to the real-time feed via TWS / Interactive Brokers
Hello, I'm contacting you because I'm currently experiencing a problem connecting to the real-time feed via your platform. Every month, I connect using TWS (Trader Workstation) to access the real-time data feed provided by Interactive Brokers, strictly following the usual protocol. Until now, everything worked perfectly. However, during the month of July, this connection failed despite following the procedures. All tools (Sierra Chart, TWS, etc.) have been updated, but I am no longer receiving the real-time data feed as before. I would be grateful if you could: Check if the connection between Sierra Chart and Interactive Brokers is working normally on your end. Send me the official and up-to-date protocol to follow to ensure a proper connection between the two systems. Thank you in advance for your help. Sincerely, The exchanges that you had active with our Denali Exchange Data Feed did not renew on July 1, 2025, due to insufficient funds in your account at that time. You can activate the exchange(s) at the following links: https://www.sierrachart.com/UserControlPanel.php?page=DenaliDataFeed#Exchanges https://www.sierrachart.com/UserControlPanel.php?page=DenaliDataFeedEUREX#Exchanges Keep in mind that the exchanges are not pro-rated and renew on a calendar month basis. So you may want to wait until tomorrow (August 1, 2025) before activating any exchanges. Otherwise, if you activate an exchange today (July 31, 2025) you will pay the full price for the exchange(s) just to get the data for today. You will then pay the full amount again tomorrow (August 1, 2025) to get the data for August. For the most reliable, advanced, and zero cost futures order routing, use the Teton service: Sierra Chart Teton Futures Order Routing |
[2025-08-01 07:11:25] |
User698748 - Posts: 5 |
Bonjour Merci pour votre retour, tout est rentré dans l ordre Bon weekend |
To post a message in this thread, you need to log in with your Sierra Chart account: